התמחות סריקה והצפה

כל מה שאתם צריכים לדעת על התמחות סריקה והצפה

סריקה והצפה היא היכולת לסרוק אחרי עצם מתחת למים ולהציפו בבטחה אל פני הים. זוהי התמחות אשר תרתק כל צולל באשר הוא. אי אפשר לדעת מתי נתקל בסיטואציה של חיפוש והצפה, כשזה יקרה אנחנו נהיה מוכנים. זהו קורס כיפי ומעשיר!

בקורס התמחות סריקה והצפה נלמד קשרים של חבלים לעצמים, שיטות של חיפוש עצמים במים בתנאי ראות שונים, סימונם והצפתם אל פני המים בבטחה.

סיפור קצר - ב2014 הפלגנו באזור ניו-זילנד, ובאחד הלילות כשעגנו במקום מוגן החלה סערה חזקה במיוחד. במהלכה, נקרעה לנו השרשרת המחוברת לעוגן, הורדנו עוגן חילופי ללילה ובבוקר למחורת, יצאנו לסרוק אחר העוגן האבוד. עלינו על הדינגי הקטנה, וזרקנו את העוגן הקטן של הדינגי והתחלנו לגרור את העוגן על הקרקעית בצורת סריקה מיוחדת - צורת U (תלמדו בקורס) בתקווה שהעוגן הקטן יתפס בשרשרת העוגן האבודה. לאחר חיפוש של שעה-שעתיים נתקלנו בעוגן המיוחל. בצלילה חופשית ירדנו לבדוק שזה באמת העוגן ולא משהו אחר. ועכשיו לתנאי המים, ראות של חצי מטר וזרם חזק כל כך עד כדי כך שהרגשתי כמו דגל המתנופף בסערה דרומית באילת כשהחזקתי בחבל המחובר לעוגן. עלינו על ציוד צלילה וירדנו על החבל עד שהגענו לקרקעית (10 מטר), את הירידה עשינו כשנגענו האחד ביד השני, מכיוון הקושי לראות האחד את השני עד שהגענו לקרקעית, חיברנו לעוגן מאזני ציפה (זה מה היה) והתחלנו להציף את העוגן בזהירות ובאיטיות עד הגעה לפני המים, והמשימה הושגה בהצלחה.

התמחות סריקה והצפה הינה התמחות חשובה ורלוונטית לכל איש ים ולצוללים בפרט!

מבנה הקורס:
~ 1 שיעור תאוריה.
~ 2 צלילות מים פתוחים – צלילת סריקה וצלילת הצפה.

משך הקורס:

~ יום 1.

תנאי קבלה:

~ גיל 15.
~ צולל מים פתוחים (כוכב1).
~ מצב בריאותי תקין (למלא הצהרת בריאות טרם הגעתכם לקורס).