קורס צלילה באילת- צלילות

טיפ לצלילה מהנה ומאוזנת

והפעם: תנועה, תנוחה ותנועות ידיים המעידות על איזון לקוי. איך לשפר אותו בקלות ע"י כמה טיפים של מקצוענים.

בצלילה אנחנו שואפים להיות בתנוחת TRIM (בשכיבה על הבטן כשרגליים והראש בקו מאוזן). תנוחת הגוף תמיד תושפע מהאיזון שלנו ואם אנו מצליחים ליישר את הגוף למצב TRIM סימן שאנו מאוזנים.

ישנם שני סוגי תנוחות המעידות על איזון לא נכון:

ציפה שלילית (אנחנו כבדים) – הרגליים מרחיפות חול מהקרקעית והראש נוטה מעלה, כשכל הגוף באלכסון מעלה. אנחנו מנסים לדחוף את עצמנו מהקרקעית, מה שמראה לנו שאנחנו כבדים. כל שצריך, זה לנפח קלות את המאזן ולהכניס אוויר אל הראות ולהתיישר.

ציפה חיובית (אנחנו קלים) – הרגליים דוחפות מים למעלה והראש תקוע לכיוון הקרקעית, כשכל הגוף באלכסון מטה. אנחנו מנסים לרדת בכח עקב עודף אוויר במאזן המעלה אותנו למעלה, מה שמראה לנו שאנחנו קלים. כל שצריך זה לרוקן אוויר מהמאזן ע"י הוצאת אוויר מהמאזן (שסתום חרום אחורי או אינפליטור) ולהוציא אוויר מהראות.

ידיים כסממן מצוין לבעיות איזון:

ציפה שלילית (אנחנו כבדים) – תנועות ידיים כלפי מטה כדי לדחוק מים ולהתרחק מהקרקעית יסמנו על כבדות. כל שצריך זה לנפח את המאזן קלות ולהכניס אוויר אל הראות.

ציפה חיובית (אנחנו קלים) – תנועת ידיים מעלה (תנועת התרנגולת) כדי לדחוף את עצמנו מטה מפני המים יסמנו על קלות . כל שצריך זה לרוקן את המאזן ע"י הוצאת אוויר מהאינפליטור או משסתום חרום עליון והוצאת אוויר מהראות.

לכן תמיד נשאף לידיים צמודות לגוף ללא תנועה. משולבות בניחותא.

עבודה עם הרגליים

תנועת הסנפירים צריכה להיעשות מאזור הירכיים בתנועות גדולות ואיטיות תוך שימוש מרבי ביכולת הסנפיר. כשהקרסול במצב פוינט (במצב פלקס השחייה תעלה אותנו למעלה).

תתרגלו כל כמה בעיטות סנפיר להוריד מבט מטה ולהסתכל על תנוחת הגוף. אתם צריכים לראות את הקצוות של הסנפירים. זה מעיד על תנוחה נכונה ומאוזנת.

כשתסתכלו מטה ותראו את כל הגוף, תבינו שאתם כבדים כי התנוחה שלכם באלכסון, כשהרגליים למטה והראש למעלה. ומן העבר השני כשתסתכלו על תנוחתכם ולא תראו את הגוף, תבינו שאתם קלים כשהרגליים אי שם למעלה דוחקים מים והראש כלפי מטה.

בפעם הבאה שאתם במים תנסו ליישם את הטיפ שלנו ותראו איך אתם משתפרים פלאים.

אל תשכחו אנחנו פה לכל מענה. בהצלחה חברים! ☺